Sider

22. apr. 2012

søndagens mad


Idag fik jeg bagt fire skønne rugbrød, lavet de skønneste havrekiks og for første gang lavet min egen pesto. Pestoen blev spist ovenpå pasta med hvid bønnesauce - saucen indeholder en del ost, men det går ovenpå fuldkornspasta og det får mine børn til at skovle hvide bønner ind, uden at de ved det :)

Rugbrødene er super nemme og smager skønt.
Kartoffelrugbrød
  • 75 g gær
  • 600g revne rå kartofler
  • 1,5 l lunken vand
  • 25 g salt
  • 1,2 kg hvedemel
  • 1,2 kg rugmel
  • 1,5 dl olie
Alt æltes sammen, fyldes i forme og hæver til dobbelt størrelse.
Bages ved 170°, ca. 1 1/2 time.
Smørres med olie, og dækkes med et klæde til det er afkølet.
Er bedst dagen efter det er bagt.

2 kommentarer:

  1. Hej Pernille

    Jeg har tildelt dig en blogaward
    Du kan se mere på min blog.

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  2. Hej Pernille!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet