Sider

26. apr. 2012

lave brød af sten?

Igår fik jeg sået alle sommerblomster, der blev sat hestebønner, tre sorter spinat, gulerødder og gule og hvide løg. Og så havde min mor fået en bunke perlehyacinter af hendes underbo, som blev sat under min hyld. Det vælter op med tulipaner og solbær, stikkelsbær, jordbær, æble, pære, blomme og vores kirsebær stortrives! Kun 4 ud af 8 jordskokker er blevet til noget, men lidt har også ret og smukke er de.

Idag har vi været ude at købe lidt fundablokke, de skal lave afgrænsning mod køkkenhaven og så kan der jo plantes alverdens skønne sager i! Funda blokkene skal også sammen med pæle og rivenet bruges som klatrestativ for stangbønner og ærter.

På forspiringsfronten har jeg fået sået stangbønner med brede og alm. bælge og en gul buskbønne. Og så er der blevet sået en masse forskellige sorter græskar, courgetter og agurker - og lidt bladbeder. Og der er tomater overalt.. nogle sorter totalt krummelurede, men måske de laver de skønneste tomater?

Alberte har også hjulpet til med at så - da jeg kom ud, havde hun lavet denne fine rille i jorden og sået småsten i den
Posted Image

Ingen kommentarer:

Send en kommentar