Sider

15. mar. 2010


Min lille søn Gustav er lige om et par dage 17 mdr – det er vildt, som tiden går. Han har 16 tænder, spiser rigtigt meget og er god til at smage på alt og kan godt lide pølser og broccoli. Han kan lide at danse og løber bare rundt i huset og klatrer op på alt! Han kan selv komme op og ned fra sofaen og sidder der og hygger med hans søster – og så tegner det godt for hans fremtid som partner i et forhold engang, for han elsker at rende rundt med deres lille støvsuger og så at rydde op. Han forsøger på at snakke meget og der kommer lidt klart ud – ”Hej”, ”Gu gis” (gurli gris), ”berte” (hans søster), ”momo” (mormor), ”Be om mer”, ”mælk”, ”mor” – og sikkert mere.

Han har været meget syg i februar og var der en lille hustyran, der bare ville bestemme det hele – bed og kradsede hans søster og mormor… Og simpelthen bare en hyæne af rang, der kun ville være ved mig! Det er heldigvis blevet bedre og hans humør er meget bedre. Dog er han stadig meget mor-syg, og kan gå helt bersærk i stuen, når jeg går! Tager jeg et bad, kan jeg nærmest høre, han skriger inde i stuen, hele tiden.

Men mest af alt er han jo bare min elskede lille dreng – han er så fantastisk og giver bare de bedste krammere.

Alberte og Gustav er blevet meget bedre til at lege sammen – selvom han ofte er en bisse, så vi voksne må stadig bryde meget ind. Men der er ingen tvivl om at de elsker hinanden og Alberte passer meget på ham. Hun er en meget kærlig storesøster.

Jeg har så meget i mit hoved, at jeg godt nok har svært at følge med lige nu. Jeg har jo eksamen den 7. og 9. april, og føler som altid, jeg er langt fra at være klar! Men de eksamener, jeg har været oppe i indtil nu, er gået godt, og så længe jeg består, klager jeg ikke – fik endda 4 sidste gang! Torsdag og fredag skal jeg i klinik på onkologisk afd. I Odense, og det bliver garanteret spændende men også hårdt.

Jeg skal opereres den 14. april, forudsat at jeg når min operationsvægt inden den 7. april. Jeg er meget nervøs for det, selvom jeg ved, de er dygtige til det, de laver. Bagefter skal jeg jo passe meget på, hvad jeg laver og spiser, men jeg ved at jeg kan få en masse hjælp af mit netværk og det her indgreb er det bedste for mig. Men jeg skal helst tabe mig 3,9kg mere, og jeg er bare led og ked af det lige nu… Tak for jeres støtte – den er meget tiltrængt lige nu!

En anden ting, der fylder meget for mig lige pt., er at min elskede gamle farmor er syg – har haft flere hjerneblødninger og en gammel og tidligere stolt og stærk kvinde, sidder nu knækket på sygehuset, med demens, forvirret og vil stikke hjem til hendes mor og far – det er sådan en uværdig ende på et langt godt liv. I dag var jeg i Esbjerg og besøge hende – hun var glad for at se mig og høre lidt om ungerne. Jeg fik også besøgt en god veninde og hygget lidt med hendes 5 mdr gamle søn.

Håber i overlevede hele smøren – jeg trængte til at komme af med det…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar