Sider

13. mar. 2012

solbær, pastinakker og radiser

Vi har i mange år haft tomater, courgetter, salat og lidt varierende, men i år får den for alle tangenter og jeg er fuld af ideer og kræfter - sidst år var jeg gravid og havde svær bækkenløsning, så haven stod lidt i stampe.

pastinak

Idag har jeg rykket to stikkelsbærbukse over i potter, så må vi se om de får en ny plads eller de skal have et nyt hjem - overvejer nemlig en tornefri sort istedet for. På deres pladser blev sat to solbær, så jeg ny har tre solbær i haven - I to store firkanter rundt om lavede jeg en rille, hvor jeg har prøvet at sætte pastinakker og radiser, som markører. Det er jeg spændt på, for vores forhave har nærmest gold jord, men håber det lykkes. Håber på basser som billedet ovenfor!

Vores mur ud mod vejen er sydvendt, så den er super til tomater. De sidste mange år har vi købt færdige planter, men i år har jeg sået og nu står der 6 sorter til forspiring i vores vinduer. Gul og rød cherry, en ampeltomat, en busktomat, en sugotomat og en blommetomat - Det er bare spændende! Fik gravet bedet nogle af dem skal plantes i igennem idag..


Der er så mange smukke sorter - se fx denne Bøftomat - Chocolate stripes Øko

Ingen kommentarer:

Send en kommentar