Sider

4. sep. 2011

Lækker æblegele og pie



Idag tog Ulrik ungerne med ind på hans arbejde og kom hjem med tre mælkekasser fyldt med lækker frugt - to slags æbler og en kasse pærer.


Så nu er der lavet en lækker æblepie til aften af nogle af æblerne og af skrællerne lavede jeg æblegele efter Liselotte's anvisninger - http://www.slagtenhelligko.dk/2006/09/17/aeblegele/. Nu er jeg bare spændt på om det stivner, men fint ser det ud - sart lyserødt og det smager så godt.


Og så tror jeg at jeg skal have købt mig en æbleskræller - for det tager bare tid.


Fik også lige lavet en omgang nektarin marmelade - de er så billige lige nu og det smager bare fantastisk og har den smukkeste farve.




2 kommentarer:

  1. Hvor sjovt - ligesom jeg havde posted et indlæg om den der æbleskræller dims, så jeg dit her :-) Men dejligt med en masse æbler!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. ja det er jo lige sæson :) Så er det også mere overskueligt at lave æblemos til fryseren, hvis man slipper for skrælle-arbejdet

    SvarSlet