Sider

15. jun. 2011

Hyldeblomstmarmelade

Sommer - badebassin i haven og hyldeblomstsaft! Jeg har dog irriteret mig over at smide resterne ud, fordi synes der gik så meget smag til spilde. Jeg har lige lavet 4 liter hyldeblomstsaft til fryseren efter denne opskrift - og nu skulle de skønne citroner og velduftende hyld ikke kasseres.

Derfor er denne hyldeblomst- og citronmarmelade opstået:

Hyldeblomst-marmelade

Hvad skal du bruge:
rester fra hyldeblomstproduktionen (1 kg ved mig)
rørsukker (samme mængde som hyldeblomstresterne) 1 kg
3 dl hyldeblomstsaft
3 dl vand
1 spsk melatin


Sådan gør du:
Vej massen tilsæt lige så meget rørsukker, tilsæt saft og vand.
kog marmeladen 30 min.
Blend massen af hyldeblomster, citronskal, sukker og frugtkødet.
Tilsæt 1 spsk rød melatin blandet op i lidt sukker
fyld det på atamonskyllede glas.

Jeg kan ikke selv tåle sukker, men min mor fik 2 liter med hjem og havde hende som smagsdommer, og hun synes, det smager super!

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar